Förnöjd

Förnöjd, visst är det ett härligt ord! Det är det minsann!

J
ag har en önskan, det är att jag eller människor i allmänhet
skulle kunna vara mer förnöjda med sin tillvaro.
Jag som borde njuta av att snart fylla 18 och tycka om min tillvaro mer än vad jag gör.
Jag menar, jag går i skolan...bara det är ju faktiskt en stor trygghet. Jag har egentligen bara ansvar
för mig själv och ingen annan. Så är det oftast inte när man jobbar. Då är det istället mer andra än dig själv.
Så denna tid borde jag ta vara upp till 120% och tillåta mig själv att vara förnöjd med den!

Par som precis har fått sitt första barn tillsammans eller som har ett barn som ska börja på dagis.
Kanske skulle de bli mer förnöjda med livet och tillvaron om de istället för att ha jobbet som första
prioritet ha familjen som första prioritet...

För i ärlighetens namn så tror jag inte att det är många idag som är just förnöjda/glada/roade med livet.
Jag tror att vi skulle bli mer förnöjda med vår situation som vi livet just nu, i nuet om vi stannade upp och njuter av det vi har just nu.




Jag tror att vi blir mer förnöjda när vi tar
vara på tiden som vi befinner oss i.



mer förnöjd med livet...


Kommentarer
Postat av: Samuel

Så sant

2010-12-29 @ 22:46:18
URL: http://samster93.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0