Mysigt med rådjur i köket


Bilden är tagen från vår balkong



Jag älskar verkligen den här naturen, det gör jag!
Och jag tycker det är fantastiskt att Sverige får
sig en ordentlig vargavinter!

Men när jag såg ett rådjur idag som kämpade sig
igenom all snö kunde jag inte låta bli att tycka så
himla synd om dem.
Jag tror att de kan klara sig på den maten de ändå
kan skrapa fram och kanske får av några snälla
personer som har lite hö eller något annat över.
Men det ser så jobbigt ut för dom att pullsa i all
den snön som har täckt varje liten yta som finns.

Så underbart det hade vart att få ta in dem, kanske inte
alla men i alla fall några, in till sitt hus. Tänk att ha
ett litet rådjur gående på golvet som kommer till
dig när du äter frukost...
Nu vet jag såklart att detta är en väldigt orimlig
tanke. För det skulle ju aldrig, på något vis, fungera
varken för oss människor eller för djuren.

Men jag kan ju alltid drömma om att
få ha ett litet fint rådjur i köket!

Kommentarer
Postat av: Samuel

Jag kan inget annat än hålla med förutom att jag inte brukar se "våra" rådjur på vintern då de troligtvis är någon annanstans än precis bakom vårat hus som de är annars men det vore härligt att kunna släppa in dem.

2010-12-29 @ 00:27:57
URL: http://samster93.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0