För det är inte egoistiskt att tycka om sig själv!

Att vara stolt över sig själv är svårt.
Men om inte annat så är att vara stolt över sig själv något negativt i människors ögon!
Att kunna säga att man är nöjd med sig själv,
eller något speciellt med sin kropp eller personlighet, ser vissa som egoistiskt.
Ibland kan man ju bli irriterad på människor som går runt och tror att de är snyggast
i hela världen, visst det är klart att man inte ser det positivt.
Men de flesta tänker inte så om sig själv och visst är det då helt underbart om människor
kan vara nöjda med sig själva och även kunna säga det!

Kanske är det tvättäkta svenskt att inte kunna säga att man är nöjd med sig själv för att risken
för att bli sedd som egoistisk är alldeles för stor?!

Jag tycker verkligen inte själv att jag är någon snygging på något sätt, snarare tvärtemot!
Men jag blir arg på mig själv att jag inte kan acceptera mitt utseende!
Just därför tänkte jag såhär, att om jag skulle räkna upp de delar med mitt utseende/kropp
som jag inte tycker om skulle listan bli alldles för lång.
Så därför ska jag, även att det är väldigt jobbigt att säga inför andra, våga säga vilka delar jag tycker om med mig själv.
För det är inte egoistiskt att tycka om sig själv!

Så här kommer det, de saker jag är stolt över när det gäller mitt utseende och min kropp!
Jag vet inte om ni förstår mina lilla förklaringar som kommer här just för att det är väldigt svårt att formulera sig när man ska prata om något positivt hos sig själv. Man begränsar sig själv mycket och det är svårt att sätta ord på en tanke.


Mitt leende. Jag tycker att mitt leende är fint på det sättet att när jag är glad
då ler jag och då blir mitt leende väldigt äkta. För om jag inte är glad, då kan
jag inte le på det viset som mina vänner är vana vid att se. Så jag tycker om
mitt leende för att det är äkta, för om det inte är äkta då finns inte det leendet jag pratar om!
Och när personer tänker på mig, då tänker de ofta på mitt leende.
Att jag ofta skrattar.
Och det ser jag som en väldigt bra personlighet hos mig själv! :)


Mina händer. Jag vet inte vad det är exakt som gör att jag tycker om mina händer.
Men det är något som jag alltid tyckt vart det finaste jag har.
Som sagt jag vet inte precis varför det är så, men så är det!
Och jag är väldigt stolt över mina händer.


Anledningen till att jag skriver det här är väl för att det är som en slags terapi för mig själv.
Jag har verkligen inget självförtroende som är något att skryta om. Så för att nå fram till att
tycka om sig själv mer är det i alla fall viktigt för mig att ta fram små delar som faktiskt gör att jag
kan lyfta upp mig själv.

Kraaam Linda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0