En idiot med svansen mellan benen

Pengar skrämmer skiten ur mig.
Ja, tro det eller ej men det är faktiskt lite så.
Ordet pengar eller kanske när man lägger ihop orden "pengar" och "ekonomi" det är
då jag blir rädd. Pengar är ju alltid bra att ha, om de finns där när man behöver dem det vill säga!
Och det är just det jag är rädd för...att när (man förhoppningsvis) får ha en egen familj och äger ett hus, tänk så skulle ekonomin bara rasa! Och vad gör man då? Jo, man får stå där som en idiot med svansen mellan benen och skämmas.


Helt från ingenstans blev jag arg på personen som uppfann pengar. Dock visade det sig att det inte fanns någon specifik person som hade uppfunnit pengarna. Utan det var på stenåldern som människorna började förhandla med varandra och på så vis uppkom penga-handeln!

Se där! Kanske att jag någon gång får stå där med svansen mellan benen utan att ha någon att skylla på, tusan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0