Blodgivare

Jag är lite spruträdd men samtidigt vet jag att det skulle vara så värt att bli blodgivare!




Jag tror inte att jag är den enda om att vilja kunna göra något för några andra människor.
Det behöver absolut inte vara världens grej, men små saker kan även det göra underverk.

Därför vill jag bli blodgivare!
Har länge velat det och nu när jag äntligen fyller 18 om några veckor så har jag ju chansen.
Jag vet inte, eller rättare sagt, jag tror inte att jag kommer kunna bli det.
För att kunna bli blodgivare måste man ju såklart själv ha tillräckligt med blod.
Därför försvårar det ju en hel del för tjejer.
Och just för den skull kommer det antagligen inte fungera alls bra för mig.
Men jag hoppas!

Men jag ska ändå gå och kolla upp mina värden och det så de kan säga om det går eller inte.
Och om det inte går nu så kanske det går om ett par år!

Det jag vill säga är att bli blodgivare är verkligen en hjälteinsats!
För det är blodbrist i Sverige just nu så om några mer personer
offrar lite tid och lite blod så kan det rädda en annan människas liv!
(Även att du är tjej så finns det många som kan bli blodgivare i alla fall.
Så om du är 18 och skulle kunna tänka dig detta tycker jag absolut du ska kolla upp det!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0