älskar ordet kärlek

Kärlek.
Ja, det är mitt favorit-ord.
I ordet kärlek finns det så mycket styrka. Jag menar kärlek kan ha så mycket betydelse.
Och kärlek är inget ord du bara säger eller en känsla du bara känner. Utan kärlek är något du säger eller känner av just, kärlek till någon eller något.

Jag har väldigt svårt att förklara varför jag älskar ordet kärlek.
Men kort och gott finns det ett djup i ordet kärlek.
Därför älskar jag ordet kärlek.


"And now these three remains
 faith, hope and love.
 But the greatest of these is Love."


"Det är kärleken som leder oss genom livet.
 Det är kärleken som är värd att kämpa och dö för.
 Utan kärlek är vi ingenting."


Med kärlek /Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0