ännu en tanke.



Varför är vi så rädda för att sticka ut från mängden?

- Jag är livrädd för att sticka ut vill jag lova er.
Samtidigt som det är en utav min största skräck här i livet
så vill jag inget annat än att just, sticka ut lite granna från mängden.
Inget extremt, ohnej!
Men bara lite. Som på bilden.
Att snurra upp håret i en bulle, binda en sjal runt huvudet och slänga på mina glasögon.
Jag älskar den stilen. Men tyvärr stannar också den stilen här hemma, helst
i mitt rum där ingen kan se mig. För om någon ser mig, då skäms
jag för att jag "sticker ut" lite.


Det kanske bara är jag som inte vågar detta.
Men om du är som jag så skriv gärna en kommentar på vad du tror är
anledningen till att vi inte vågar sticka ut!
Om du inte vill skicka en kommentar, tänk igenom det för dig själv!

Kommentarer
Postat av: til

2011-03-24 @ 23:11:14
Postat av: matilda

jag kan känna igen mig ibland, man vill liksom sticka ut men fortfarande vara en i mängden, men ändå inte bara vara en i mängden utan något lite extra! svår balansgång. men du ska veta att en sjal, bulle och brillor passar dig som tusen! snygga tjejen. (du vågar!!)

2011-03-24 @ 23:13:56
URL: http://hangmattemys.blogg.se/
Postat av: Samuel

Jag känner också igen mig rätt mycket vissa gånger.

2011-03-25 @ 09:03:37
URL: http://samster93.wordpress.com
Postat av: Sandra

Jag känner verkligen igen mig! Men jag tror att rädlsan ligger i vad man tror andra kommer att tycka och tänka, man är rädd för att någon ska tänka "hur ser hon ut egentligen", vilket är så sjukt dumt att man oroar sig över något sådant! För egentligen borde man bara köra på!

2011-03-25 @ 23:29:49
URL: http://sandrasegnatankar.blogg.se/
Postat av: Elin Blomgren

Jag känner också igen mig. Eller, jag kan känna igen mig i att jag ofta tänkte så förr. Att "sticka ut" var något jag inte vågade innan heller men jag jobbar på att våga ta på mig det Jag vill och det går bara lättare och lättare:) Det jag kan ge som tips är helt enkelt att ta på dig det du vill, och även om du är osäker, så låtsas att du älskar det! Då tycker även de som aldrig själv skulle tagit på sig det att Du passar i det och man vågar sticka ut nästa gång också, om du fattar?;)

2011-03-26 @ 19:14:38
URL: http://anglamark.blogspot.com
Postat av: Anonym

Roligt att läsa era kommentarer! =) tack för dem!

Jag förstår hur ni tänker!

Jag håller med om att det är en svår balansgång...



Och Elin, jag måste säga att jag tycker verkligen om din klädstil! Du har ju verkligen vågat att ändra den och du passar verkligen superbra i dina kläder! =) Och jag måste säga att jag du är modig som vågat ändra dig, för det är verkligen inte det enklaste! =)



Tack igen för kommentarerna! =)

2011-03-26 @ 19:49:57
URL: http://lindachristinapettersson.blogg.se/
Postat av: Elin Blomgren

Tack Linda! Det betyder verkligen mycket!:) Och en sak till om du vill ändra din stil, ta det i små steg så går det också lättare. <3

2011-03-27 @ 15:15:54
URL: http://anglamark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0